Laadpaal Thuis Gorinchem

Published Feb 19, 22
6 min read
Laadpaal thuis laten installeren? Natuurlijk wilt u een laadpaal van goede kwaliteit en de zekerheid dat u snel en veilig uw laadpaal kunt gebruiken. P. Hoekwater B.V. is erkend installateur van oplaadpalen en oplaadpunten in regio Aalsmeer, Amsterdam en omgeving Amstelland. Door de steeds grotere vraag naar een laadpaal thuis, kunnen wij snel aan uw vraag voldoen.

Eigen Laadpaal Thuis

wat zijn uw voordelen van een  Laadpaal thuis

Een auto laadt het snelst als hij helemaal leeg is - na 50-80% daalt het laadvermogen. Normaal opladen Thuis en op het werk opladen De meeste EV's kun je aan het stopcontact opladen, maar dat is niet ideaal. Het vereist een veilig stopcontact in de buurt en het laden gaat langzamer dan via een laadpaal - laadpaal thuis consumentenbond.

Deze is sneller aan te sluiten, veiliger in gebruik en bovendien ook waterbestendig. Het grote voordeel van thuis of op het werk laden is dat je bijna nooit meer hoeft na te denken over opladen of 'tanken'. Iedere ochtend of avond staat er namelijk een 'afgetankte' auto klaar (Subsidie voor een particuliere laadpaal). Dit wordt snel een gewoonte, waardoor opladen van de auto eigenlijk vanzelf gebeurt zonder dat het je tijd kost - het enige dat je even moet doen is de laadkabel aansluiten.

Publiek opladen Opladen bij een openbaar laadpunt wordt ook wel publiek of openbaar laden genoemd. Publiek laden kan bij laadpunten die in Nederland inmiddels op zeer veel locaties beschikbaar zijn. Het laadnetwerk wordt bovendien nog altijd flink uitgebreid, waardoor het ook voor mensen zonder oprit of toegang tot een parkeergarage steeds makkelijker wordt om een auto op te laden.

de Renault Zoe, Audi e-tron (SUV en GT) en Porsche Taycan). Stekker en aansluiting van auto Er bestaan diverse soorten stekkers, ieder met zijn eigen beperkingen en mogelijkheden. Automerken kozen vaak afhankelijk van het land van herkomst een type stekker uit. Er waren allerlei soorten en maten beschikbaar, maar in Nederland (en België) zijn er in de praktijk maar twee soorten.

Type 1 komt inmiddels alleen nog maar voor bij tweedehands voertuigen. Voor nieuwe EV's geldt dat ze allemaal met type 2 uitgerust zijn. Deze aansluiting is in Europa de standaard geworden. Stekker en aansluiting van oplaadpaal In Nederland en het grootste deel van de EU hebben publieke oplaadpalen een gestandaardiseerde aansluiting: type 2.

4 k, W (2-fase 16A)11 k, W (3-fase 16A) Opmerking De meeste EV's hebben een 1-fase of 3-fase boordlader. Een EV kan ook op een lager vermogen geladen worden. Laadpunt en boordlader Hoe snel je kunt laden en hoe ver je dus na een bepaalde tijd kunt rijden hangt sterk af van de auto.

Aanleg Laadpaal Thuis

Deze 'on-board charger' of 'boordlader' is de daadwerkelijke lader van de accu. Er wordt vaak gedacht dat het laadpunt de fysieke lader is, maar dat is niet het geval. Iedere EV heeft een ingebouwde oplader, het oplaadpunt levert alleen het vermogen dat de boordlader bij het punt aanvraagt. Een laadpunt levert bovendien wisselstroom terwijl een accu gelijkstroom nodig heeft om geladen te worden.

Dit klinkt allemaal wat technisch, maar het belangrijkste is om te beseffen dat de boordlader in combinatie met het oplaadpunt bepaalt hoe snel een EV geladen kan worden. Een auto met een boordlader van maximaal 7. 4 k, W kan op een laadpunt dus nooit met een hoger vermogen geladen worden, ook al kan het laadpunt bijvoorbeeld 11 k, W leveren.

Het is helemaal niet nodig om technische kennis te hebben om het opladen van een EV te begrijpen. Wel is het handig om een paar termen te kennen die je op allerlei plaatsen tegenkomt. Het laadvermogen speelt bij het opladen van een EV namelijk een belangrijke rol. Kilo betekent duizend, dus een kilowatt is letterlijk 'duizendwatt'.

Hoe hoger het laadvermogen, hoe sneller de accu weer vol is. Ter vergelijking: een moderne stofzuiger heeft ongeveer 1000 Watt (1 k, W) nodig om te werken. Bij elektriciteit is het vermogen simpel te berekenen. Het vermogen is een product van de spanning en stroom. De eenheid van spanning is Volt (V), van stroom is dat Ampere (A).

Bij sommige laadpunten kan het zijn dat de auto meer vraagt dan het punt kan leveren (Kosten laadpaal thuis). Dit is geen probleem: de auto kan altijd met minder vermogen geladen worden, maar nooit met meer dan de boordlader aan kan. Laadtijd berekenen De laadtijd is de tijd die nodig is om een accu op te laden.

De laadtijd is daarmee afhankelijk van de capaciteit van de accu en het laadvermogen van de auto. De hoeveelheid energie die een accu kan leveren wordt in de eenheid kilowattuur (k, Wh) uitgedrukt - laadpaal thuis consumentenbond. De eenheid van energie lijkt dus sterk op die van vermogen (zie hierboven) en het is dus makkelijk om ze door elkaar te halen.

Vrijblijvend En Gratis Advies Over Een Laadpaal T Aanvragen

In onderstaand voorbeeld is te zien hoe het laadvermogen en de capaciteit van de accu invloed hebben op de laadtijd. Bruikbare accu capaciteit is ongeveer 74 k, Wh en het laadvermogen is bijvoorbeeld 3. 7 k, W. 74 k, Wh / 3. 7 k, W = 20 uur Indien de laadpaal hiervoor geschikt is kan er maximaal met 11 k, W geladen worden.

73 u (6 uur en 44 minuten) NB: In de EVDB staan langere laadtijden vermeld. Dit komt omdat er tijdens het laden verliezen in de vorm van warmte optreden. Deze verliezen worden in de gegevens op EVDB ook meegenomen. Laadsnelheid berekenen De laadsnelheid geeft aan met hoeveel km een accu per uur wordt bijgeladen.

De laadsnelheid hangt af van het laadvermogen en energievebruik van een auto. Een zuinige EV is dus niet alleen belangrijk om het energieverbruik (en daarmee de kosten) zo laag mogelijk te houden, het levert ook nog eens meer actieradius per tijdseenheid op bij het laden. Laadvermogen: 3. 7 k, W - Energieverbruik: 15.

Laden bij een snellader Alleen onderweg Zoals eerder benoemd is snelladen bedoeld om onderweg een accu in korte tijd bij te laden, zodat lange afstanden afgelegd kunnen worden. Snelladers staan dan ook vooral bij tankstations en locaties aan een snelweg of andere hoofdwegen. Tegenwoordig kunnen bijna alle EV's snelladen. Bij iedere model in de EVDB staat aangegeven of, en hoe snel, snelladen mogelijk is.

Tesla's met een oudere laadpoort kunnen via een adapter ook bij CCS-laadpunten terecht. Laadvermogen 150 k, W DC250 k, W DC Opmerking Uitsluitend Tesla voertuigen Snellaadvermogen Snelladen is, op bovenstaande zaken na, eigenlijk niet echt anders dan normaal opladen. Zoals de naam al doet vermoeden gaat het alleen sneller. De snelheid kan soms tot wel 100x hoger liggen dan normaal laden.

Met gelijkstroom wordt de boordlader van de auto niet gebruikt, maar wordt de accu rechtstreeks door de laadpaal opgeladen. Hierdoor zijn veel hogere snelheden mogelijk dan bij wisselstroom. Snelladen met wisselstroom is in sommige gevallen mogelijk, maar het maximale laadvermogen is dan 43 k, W, terwijl snelladen met gelijkstroom tot 350 k, W al mogelijk is.

Btw Laadpaal Thuis

Bij snelladen wordt echter bijna nooit van leeg tot vol geladen. Gemiddeld zal een snellaadsessie van 10% tot 80% of zelfs korter zijn. Meer dan 80% snelladen heeft ook weinig zin: na ongeveer 80% gaat de laadsnelheid bij de meeste EV's hard achteruit om de accu te beschermen. Het is dan ook sneller en goedkoper om rond 80% weer te gaan rijden en later weer tot 80% op te laden.

Veel EV's laden tussen 10% en 50% veel sneller dan daarboven. Het kan dus lonen om alleen in die 'sweetspot' te blijven laden en optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van de auto. Bij sommige auto's in de EVDB geven we deze karateristiek in de vorm van een grafiek weer: de laadcurve.

More from Carrosserie, Automotive

Je Auto snel verkopen?

Je auto verkopen? Kies voor besteautobod. Ook schadewagens en bestelwagens. Tel: +32 (0)3 293 26 08 - Email: info@besteautobod.be

Navigation

Home

Latest Posts

Wij Verkopen Auto Nl

Published Jun 29, 22
3 min read

Parking Leren Rijden

Published Jun 17, 22
7 min read

Btw Op Auto Onderdelen

Published Jun 17, 22
7 min read